VG-lista

Årets viktigste låt

Årets viktigste låt

Type prosjekt

360-kampanje inkl.
web
film
annonseuttak
SoMe

Link

vglistakampanje.no

Oppgave

VG-lista ønsket et engasjerende konsept for å treffe målgruppen 15-19 år, for å blant annet sikre at flere tar turen på konsertene. Stadig flere unge oppgir i undersøkelser at de føler seg ensomme, og at det å ikke har noen å gå sammen med kan være en terskel for å dra på konsert.

Løsning

For å starte en samtale rundt tematikken laget vi et innholdsunivers hvor tenåringer kunne sende inn sine tanker, ord og følelser rundt temaet ensomhet. Nesten 30 000 unge sendte inn sitt bidrag, og den unge artisten Lauren brukte disse bidragene til å skrive en låt som fikk tittelen: Ensom. Låten ble lansert på Spotify og fremført på VG-lista konsertene. «Årets viktigste låt» ble en 360-kampanje, som inkluderte webside, sosiale medier, flere videoer og annonser.

Les mer om prosjektet her